Forum www.islam4sisters.fora.pl Strona Główna www.islam4sisters.fora.pl
Forum o islamie, w świetle Qur'anu i Sunny, tak jak rozumiały go pierwsze pokolenia muzułmanów. Tu bronimy czystego islamu, potępiamy shirk oraz bidah. (Tylko dla sióstr w islamie)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

FARAIZ AS-SALAT – ZASADNICZE ELEMENTY MODLITWY

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.islam4sisters.fora.pl Strona Główna -> Salat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oum imran
Khadijah



Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: niemcy

PostWysłany: Nie 21:39, 20 Kwi 2008    Temat postu: FARAIZ AS-SALAT – ZASADNICZE ELEMENTY MODLITWY

Zasadnicze elementy modlitwy lub filary modlitwy to czynności, które modlący się musi wykonać podczas modlitwy. Nie dopełnienie choćby jednego z nich, powoduje że modlitwa jest nieważna.

Zasadnicze elementy modlitwy to:

1. An-nijja, intencja. Osoba ma chęć wykonania konkretnej modlitwy. Miejscem intencji jest serce, a więc nie wymaga się, aby ją specjalnie wypowiadać, ponieważ nie dotarła do nas od Wysłannika Allaha (PZN) forma słowna intencji.

2. Takbira at-tahrim, wypowiedzenie „Allahu akbar” rozpoczynające modlitwę, gdyż Wysłannik Allaha (PZN) powiedział: „Kluczem do modlitwy jest czystość, jej początkiem to „Allah akbar”, jej zakończeniem zaś to danie salam”. Przekazało pięciu z wyjątkiem An-Nasai. O prawdziwości powyższej wypowiedzi orzekli At-Tirmizi i Al-Hakim.

3. Al-kijam, przyjęcie pozycji stojącej – dla tego, kto może - podczas modlitwy. Prorok powiedział: „Módl się na stojąco, a jeśli nie możesz, to na siedząco lub leżąc na boku”. Zrelacjonował al-Buchari. Natomiast w modlitwie nadobowiązkowej można modlić się na siedząco, mimo możności wykonania jej na stojąco. Jednak trzeba zważać na to, że „modlitwa człowieka wykonana na siedząco to połowa modlitwy”. Zrelacjonował al-Buchari i Muslim.

4. Kiraa al-Fatiha, recytacja sury al-Fatiha w każdym rakacie (cyklu modlitwy), zarówno w modlitwie obowiązkowej, jak i nadobowiązkowej[1]. „Nie wykonał modlitwy ten, kto nie odmówił sury al-Fatiha”. Przekazała grupa.

5. Ruku, pochylenie się w pasie. Modlący się wykonuje ruku w ten sposób, że pochyla się w pasie i opiera dłonie o kolana i wytrzymanie w tej pozycji. Prorok rzekł: „następnie wykonaj ruku i wytrzymaj chwilę w tej pozycji”..

6. Wyprostowanie się z pozycji ruku. Prorok rzekł: „potem wyprostuj się i wytrzymaj w tej pozycji”.

7. Sudżud, czołobicie do ziemi, wykonywane dwukrotnie w każdym rakacie. Prorok rzekł: „następnie wykonaj sudżud i wytrwaj chwilę w tej pozycji”. Przy sudżud modlący wspiera się na siedmiu częściach ciała. Prorok rzekł: „twarz, dłonie, kolana, palce nóg”. Przekazali al-Buchari i Muslim. Kiedy Wysłannik Allaha (PZN) wykonywał sudżud przyciskał nos i czoło do ziemi. Przekazał Abu Daud i At-Tirmizi.

8. Al-kuud al-achir, ostatnie siedzenie, w czasie którego trzeba odmówić „Taszahhud” o następującej treści:

At- tahijjatu lillahi wa as-salawat wa at-tajjibat, as-salam alajk ajjuha an-nabijj wa rahmatu llahi wa barakatu as-salam alajna wa ala ibad llahi as-salihin, aszhadu an la ilaha illa llah wa aszhadu anna muhammadan abduhu wa rasuluh...[2]. Według szafitów potem trzeba wypowiedzieć błogosławieństwo Posłańcowi Allaha (PZN)[3].

9. As-salam, to znaczy dać salam na zakończenie modlitwy, bo Wysłannik Allaha (PZN) powiedział: „Klucz do modlitwy to czystość, jej początek to „Allah akbar”, a jej koniec to salam”. Przekazali Ahmad, Abu Daud, Ibn Madża i At-Tirmizi. Według większości uczonych pierwsze salam jest obowiązkowe, a drugie jest zalecane. Od Posłańca Allaha (PZN) dotarły do nas prawdziwe hadisy mówiące o tym, że wykonywał jeden salam, a innym razem dwa salamy.

10. At-tartib, zachowanie powyższej kolejności czynności modlitewnych.




--------------------------------------------------------------------------------

[1] Recytacja al-Fatihy (sury Otwierającej) jest obowiązkowa dla imama lub dla osoby samodzielnie wykonujacej modlitwę - to zgodna opinia uczonych. Jeśli chodzi o tych, którzy modlą się za imamem w modlitwie zbiorowej, to recytacja al-Fatihy wg szafitów, jest też dla nich obowiązkowa, a wg hanafitów jest makruh tahriman zgodnie ze słowami Allaha: „...przysłuchajcie się i milczcie, być może Bóg zmiłuje się nad wami” – Koran Wzniesione krawędzie, 204. A wg malikitów i hanbalitów modlący się za imamem recytuje al-Fatiha w modlitwach dziennych, cichych, a przysłuchuje się recytacji imama w modlitwach nocnych, głośnych. Może czytać al-Fatiha, gdy imam nie czyta, a jest w pozycji stojącej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.islam4sisters.fora.pl Strona Główna -> Salat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin